Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!

Φτάσε τις επιδόσεις σου στο μέγιστο!

Είναι γνωστό πως οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στην διατροφή του δρομέα είναι η ενυδάτωση, οι υδατάνθρακες για ενέργεια και οι υψηλής βιοδιαθεσιμότητας πρωτεϊνες για άμεση αποκατάσταση.

Από μόνες τους όμως αυτές οι μεγάλες κατηγορίες θρεπτικών συστατικών δεν επαρκούν. Στα ψιλά γράμματα, εκείνα που κάνουν τη διαφορά, βρίσκονται σημαντικές ενώσεις που προστατεύουν το καταπονημένο μυικό σύστημα του δρομέα και βοηθούν στη γρήγορη αποκατάσταση και στη μεγιστοποιήση των επιδόσεων.

Ένα από τα θρεπτικά συστατικά με ρόλο-κλειδί είναι το μαγνήσιο. Το μαγνήσιο είναι το τέταρτο σε αφθονία μεταλλικό άλας στον ανθρώπινο οργανισμό μετά το ασβέστιο, το κάλιο και το νάτριο. Το μαγνήσιο ενεργοποιεί περισσότερα από 600 ένζυμα και επηρεάζει τα εξωκυτταρικά επίπεδα ασβεστίου. Είναι βασικό για τη σταθερότητα της κυτταρικής λειτουργίας, της σύνθεσης του RNA και του DNA και της κυτταρικής αποκατάστασης όπως και της διατήρησης της αντιοξειδωτικής ικανότητας των κυττάρων, για την ενεργοποίηση ως συμπαράγοντας ενός μεγάλου εύρους μεταφορέων και ενζύμων. Το μαγνήσιο είναι ζωτικό για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς, βοηθώντας στη σταθεροποίηση των παλμών της καρδιάς και παίζει ρόλο στην πρόληψη της ανώμαλης πήξης του αίματος στην καρδιά, βοηθά τη διατήρηση των υγιή επιπέδων αρτηριακής πίεσης. Τελευταίες μελέτες υποδεικνύουν πως το μαγνήσιο βοηθά στη ρύθμιση του βιολογικού ρολογιού και στην διατήρηση καλού ύπνου συμμετέχοντας στον μεταβολισμό της μελατονίνης και την ισορροπία των ορμονών στρες (της κορτιζόλης και της σεροτονίνης) .

Η συχνή και επίπονη άσκηση μπορεί να προκαλέσει απώλεια μαγνησίου μέσω της ουρίας και του ιδρώτα. Και αυτό για τον δρομέα είναι πρόβλημα, καθώς έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες για έλλειψη μαγνησίου με κλινικά συμπτώματα την κεφαλαλγία, ταχυκαρδία, εύκολη κόπωση, δυσμηνόρροια (στις γυναίκες δρομείς) και τον μεγάλο εχρό, τις μυϊκές κράμπες.

Θα σταθούμε λίγο περισσότερο στο τελευταίο σύμπτωμα, τις μυικές κράμπες που συχνά ταλαιπωρούν τον δρομέα. Πολλοί έχουν βιώσει, κατά το τελείωμα μιας έντονης προπόνησης ή αργά το βράδυ, εκείνη τη στιγμή που κάποιος μυς ”σφίγγει” απότομα και επώδυνα. Αυτό είναι η κράμπα, δηλαδή η ακούσια σύσφιξη ενός μυός που δεν χαλαρώνει. Τί προκαλεί τις μυικές κράμπες δεν είναι ακριβώς γνωστό, καθώς δεν έχει βρεθεί τρόπος εκούσιας πρόκλησής τους και συστηματικής μελέτης τους. Παρ’όλα αυτα, στατιστικά τουλάχιστον, φαίνεται οτι εμφανίζονται με άλλες καταστάσεις όπως η αφυδάτωση, η διαταραχή ηλεκτρολυτών, η κατανάλωση αλκοολ πριν την προπόνηση και το σύνδρομο υπερπροπόνησης. Οι κράμπες, εκδηλώνονται πιο συχνά σε όσους έχουν χαμηλό αιματοκρίτη καθώς δεν φθάνουν επαρκείς ποσότητες οξυγόνου στους μυς. Επίσης, διαταραχές στο ασβέστιο και το μαγνήσιο μπορεί να σχετίζονται με τις μυϊκές κράμπες. Μάλιστα, πιο επιρρεπείς στις κράμπες φαίνεται πως είναι οι υπέρβαροι αθλητές, οι αγύμναστοι ή εκείνοι που ξεκινούν ένα αγώνισμα αλλά και οι ηλικιωμένοι ή οι μεγαλύτερης ηλικίας αθλητές.

Για να δωθεί ένα τέλος στις κράμπες είναι σκόπιμο ο δρομέας να αποφυγει την αφυδάτωση κατά την προπόνηση και να εμπλούτισει τη διατροφή του με ασβέστιο και μαγνήσιο. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η επίδραση αυτών των δύο συστατικών καθώς και τα δύο έχουν την ιδιότητα να ρυθμίζουν τη δραστηριότητα των μυών: το ασβέστιο βοηθά στη συστολή και το μαγνήσιο στη διαστολή τους, οπότε η διαταραχή της ισορροπίας των δύο συστατικών μπορεί να διαταράξει και τη λειτουργία των μυών.

Συχνά, οι δρομείς πάσχουν επίσης από πόνο στις αρθρώσεις και μειωμένη ευλυγισία καθώς ο συνδετικός ιστός των αρθρώσεων μπορεί να έχει υποστεί βλάβη. Μια από τις σημαντικότερες αιτίες που μπορεί να προκαλέσει αυτά τα προβλήματα είναι η φθορά που μπορεί να έχει υποστεί η γλυκοζαμίνη, που είναι ένα σημαντικό δομικό συστατικό του ιστού των αρθρώσεων, ενώ είναι και σημαντικός παράγοντας στον σχηματισμό μερικών σημαντικών μακρομορίων συμπεριλαμβανομένων των γλυκοπρωτεϊνών, των γλυκολιπιδίων και των γλυκοζαμινογλυκανών. Αυτά τα μακρομόρια μπορούν να βρεθούν στο αρθρικό υγρό, τους χόνδρους, τους τένοντες, τους συνδέσμους και τους μυς. Ο χόνδρος καλύπτει και προστατεύει τα άκρα των οστών, επιτρέποντας την ομαλή κίνηση των οστών μεταξύ τους. Ο χόνδρος με τα χρόνια χάνει την ελαστικότητα του εξαιτίας της τριβής με αποτέλεσμα να μην προστατεύει πια τις αρθρώσεις. Η γλυκοζαμίνη είναι ζωτικής σημασίας για τις αρθρώσεις καθώς προστατεύει τις αρθρώσεις, ανακουφίζει από τον πόνο και επιβραδύνει τη φθορά του χόνδρου. Όταν ο αθηλτής επιλέξει να χρησιμοποιήσει συμπλήρωμα γλυκοζαμίνης και εμφανίζει αλλεργία στα οστρακοειδή θα πρέπει να προτιμήσει ένα προιϊον φυτικής προέλευσης καθώς συχνά η γλυκοζαμίνη συχνά παρασκευάζεται από οστρακοειδή.

Συνοπτικά, καθώς ο δρομέας έρχεται αντιμέτωπος με την καθημερινή καταπόνηση του σώματός του, κομβικό ρόλο παίζει η άμεση αποκατάσταση μεταξύ των προπονήσεων. Οι μυικές κράμπες, η συσσωρευμένη κούραση, ο κακός ύπνος, η αφυδάτωση ή και οι καταπονημένες αρθρώσεις είναι από τα συχνά προβλήματα που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει. Η επαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, όπως το μαγνησίο και η γλυκοζαμίνη, επιτρέπουν τη συνέχιση ποιοτικών προπονήσεων και τη μεγιστοποιήση των επιδοσέων.

Με το TERRANOVA Magnesium Calcium Complex θα ενισχύσετε τον μυϊκό σας ιστό με υψηλής ποιότητας μαγνήσιο που εγγυάται μέγιστη απορρόφηση λόγω του ειδικά σχεδιασμένου μείγματος υπερτροφών (Magnifood), που περιέχει ολόκληρα βότανα/υπερτροφές και όχι εκχυλίσματα με τη μέθοδο Fresh Freeze Dried ώστε να παραμείνουν αναλλοίωτα τα θρεπτικά συστατικά. Το TERRANOVA Glucosamine, Boswellia & MSM θα προστατεύσετε αποτελεσματικά τις αρθρώσεις σας, θα ανακουφιστείτε από τους πόνους και παράλληλα θα ενισχύσετε την ευλυγισία σας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως τα προϊόντα της σειράς TERRANOVA είναι 100% φυσικά, χωρίς πρόσθετα με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνουν το σώμα σας με μη αξιοποιήσιμα συστατικά.

Χαρά Σκουλαρίκη
Κλινική Διαιτολόγος – Αθλητική Διατροφολόγος, M.Sc.
Διεύθυνση: Ίωνος Δραγούμη 52, Αθήνα
Τηλέφωνο: 6972199628 / 2107233648
email: info@nutrinews.gr
www.nutrinews.gr